środa, 4 czerwca 2014

Żurawki, żuraweczki

Zimozielone przepiękne byliny w których zakochałam się 2 lata temu. Gdy pierwszy raz usłyszałam nazwę "żurawka" miałam mieszane uczucia. Ale gdy obejrzałam kompozycje i różnorodność kolorów liści po prostu oniemiałam i stwierdziłam że to właśnie to! że to właśnie one będą wypełniać mój ogród i muszę je mieć! 
Żurawki mam posadzone dosłownie wszędzie - w donicach, na skalniaku, na rabatach z innymi bylinami, przy iglakach i tujach, są również idealne na obwódki a odmiany o większych liściach jako okrywowe. Żurawki są jak kameleony, liście wybarwiają się od miejsca posadzenia i nawożenia. Każda inna pora roku to moc fascynujących kolorów... są po prostu zjawiskowe!
Preferują stanowisko półcieniste, słoneczne ale też bardzo dobrze rosną w całkowitym cieniu. Przy większej ilości słońca należy utrzymywać stałą wilgotność. Żurawki bardzo szybko się rozrastają tworząc duże kępki różnokolorowych liści. Nawożenie nawozem wiloskładnikowym wczesną wiosną do końca maja.

"Gdy żółkną liście jesienią a zimą ogród już pełen snów... to żurawki wciąż królują i pokazują kolorów moc!" 
kasia - garden storage

Moje żurawki wiosna 2014: 










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz